Killing CPU
Forum rules
READ NOW: L2j Forums Rules of Conduct
READ NOW: L2j Forums Rules of Conduct
-
- L2j Veteran
- Posts: 3437
- Joined: Wed Apr 30, 2008 8:53 am
- Location: Russia
Re: Killing CPU
Yes, in the latest revision ai loops in monastery was fixed
Commiter of the shit
public static final int PI = 3.1415926535897932384626433832795;
public static final int PI = 3.1415926535897932384626433832795;
-
- Posts: 11
- Joined: Sun Feb 24, 2008 10:59 pm
- Contact:
Re: Killing CPU
ENG: You will do something? I was certainly rolled away before old audit, but it not an exit. You do new versions of a kernel, and pass I to them I can not, since in old a bug calling a processor overload.
RUS: Вы что-то делать будете? Я конечно откатился до старой ревизии, но это не выход. Вы делаете новые версии ядра, а перейти я на них не могу, т.к. в старой баг вызывающий перегрузку процессора.
RUS: Вы что-то делать будете? Я конечно откатился до старой ревизии, но это не выход. Вы делаете новые версии ядра, а перейти я на них не могу, т.к. в старой баг вызывающий перегрузку процессора.
-
- L2j Veteran
- Posts: 3437
- Joined: Wed Apr 30, 2008 8:53 am
- Location: Russia
Re: Killing CPU
RUS: Чукча не читатель, чукча писатель ? Вчера (уже позавчера) исправлено. Еще выкинуть ненужный onSpawn() и вообще будет отлично.
Commiter of the shit
public static final int PI = 3.1415926535897932384626433832795;
public static final int PI = 3.1415926535897932384626433832795;
-
- Posts: 11
- Joined: Sun Feb 24, 2008 10:59 pm
- Contact:
Re: Killing CPU
RUS: О_о Какая красота раз пишите по русски. Давайте объясню._DS_ wrote:RUS: Чукча не читатель, чукча писатель ? Вчера (уже позавчера) исправлено. Еще выкинуть ненужный onSpawn() и вообще будет отлично.
1) Ставишь ваш скрипт Monastery.java Идет перегруз по процессору как только туда попадаешь.
2) L2Attackable.java Работает неправильно. Если наносишь дебафф на моба, то он не агрится и вообще может не реагировать. Это происходит даже если дебафф прошел удачно. Агры могут вообще не обращать на тебя внимания, а после пары кругов вокруг моба он вдруг тебя замечает.
Вы хотите сказать что исправили? По Timeline изменений нет в этих файлах. Все остально на это никак не влияет.
-
- L2j Veteran
- Posts: 3437
- Joined: Wed Apr 30, 2008 8:53 am
- Location: Russia
Re: Killing CPU
[L3226], [DP6317]
Commiter of the shit
public static final int PI = 3.1415926535897932384626433832795;
public static final int PI = 3.1415926535897932384626433832795;
- Edoo
- Posts: 101
- Joined: Sun Sep 09, 2007 3:52 am
- Location: Russia
- Contact:
Re: Killing CPU
да, конечно... с агрессивностью вы наверно проблему решили.... а вот с нагрузкой на CP ? Процессор как нагружался на 100% так и нагружается... если ставить вашу "новую" систему AI... в чем причина столь большой нагрузки? Вы можете объяснить? То что в базе сервера находится сайт, отпадает сразу.. так как сайт находится совершенно на другом сервере и база у него своя. и еще... как только онлайн поднимается выше 200.. сервер начинает писать что то типо этого :_DS_ wrote:[L3226], [DP6317]
чем это можно объяснить?IOError: Удаленный хост принудительно разорвал существующее подключение
Client [Character: orange - Account: mbhzttpp - IP: xx.xxx.xxx.xxx] disconnected abnormally.
Client [Character: golubika - Account: mbhzttbd - IP: xx.xxx.xxx.xx] disconnected abnormally.
Client [Character: shq1o - Account: cslogdog - IP: xx.xxx.xxx.xx] disconnected abnormally.
Заранее спасибо за ответ и вразумительное объяснение.....
- Edoo
- Posts: 101
- Joined: Sun Sep 09, 2007 3:52 am
- Location: Russia
- Contact:
-
- L2j Veteran
- Posts: 3437
- Joined: Wed Apr 30, 2008 8:53 am
- Location: Russia
Re: Killing CPU
Worksforme: online 400+ and cpu load 3-5% without sieges (E8200). Search problem elsewhere.
And use english please.
And use english please.
Commiter of the shit
public static final int PI = 3.1415926535897932384626433832795;
public static final int PI = 3.1415926535897932384626433832795;
-
- L2j Inner Circle
- Posts: 350
- Joined: Wed Jun 07, 2006 2:26 pm
Re: Killing CPU
migi-chan wrote:;SCode: Select all
#============================================================## Thread Configuration ##============================================================## Extreme caution should be here, set to defaults if you do# not know what you are doing.# These could possibly hurt your servers performance, or improve # it drastically. ThreadPoolSizeEffects = 25ThreadPoolSizeGeneral = 32 #Default 2UrgentPacketThreadCoreSize = 5#Default 4GeneralPacketThreadCoreSize = 10#Default 4GeneralThreadCoreSize = 10 AiMaxThread = 10 #Packet LifeTime in milliseconds, 0 - disabled featurePacketLifeTime = 0 #Dead Lock Detector (a separate thread for detecting deadlocks)#For improved crash logs and automatic restart in deadlock case if enabled#Check interval is in secondsDeadLockDetector = FalseDeadLockCheckInterval = 20RestartOnDeadlock = False
Just a small suggestion:
Use for all ThreadPools your Core Size. If you have 4 CPU Core's, proper config looks like this:
Code: Select all
ThreadPoolSizeEffects = 4ThreadPoolSizeGeneral = 4 #Default 2UrgentPacketThreadCoreSize = 4#Default 4GeneralPacketThreadCoreSize = 4#Default 4GeneralThreadCoreSize = 4 AiMaxThread = 4
<ZaKaX> Ohh nBd, you're so professianal with your analconda.
-
- Advanced User
- Posts: 1440
- Joined: Wed Apr 15, 2009 10:07 am
Re: Killing CPU
And what if someone has 2?, He should put 2 even on where 4 is default?
-
- L2j Inner Circle
- Posts: 350
- Joined: Wed Jun 07, 2006 2:26 pm
Re: Killing CPU
As i said, ThreadPool should equal CPU Core Count. If its 2, try with 2. If you have only one Core, 2 should still be used. Iam running on 8 with 3k Online fine.JMD wrote:And what if someone has 2?, He should put 2 even on where 4 is default?
<ZaKaX> Ohh nBd, you're so professianal with your analconda.
-
- L2j Veteran
- Posts: 3437
- Joined: Wed Apr 30, 2008 8:53 am
- Location: Russia
Re: Killing CPU
As i already said - this is more religious question For me default values works good.
Big number of threads can help when some threads stopped or wait (due to poor programming, for example).
Big number of threads can help when some threads stopped or wait (due to poor programming, for example).
Commiter of the shit
public static final int PI = 3.1415926535897932384626433832795;
public static final int PI = 3.1415926535897932384626433832795;
- janiii
- L2j Veteran
- Posts: 4269
- Joined: Wed May 28, 2008 3:15 pm
- Location: Slovakia
Re: Killing CPU
when shutdowning server i got very high cpu usage for 5 minutes and i think i could wait forever till the server would really shut down. i think it is because of the fix [3206] .
DO NOT EVEN TRY TO MESS WITH ME!
forum flOOder dancing dEVILoper ♀
I don't give private support - PM will be ignored!
forum flOOder dancing dEVILoper ♀
I don't give private support - PM will be ignored!
-
- L2j Veteran
- Posts: 3437
- Joined: Wed Apr 30, 2008 8:53 am
- Location: Russia
Re: Killing CPU
Yes, this is tradelist save. Just wait until it finished.
Commiter of the shit
public static final int PI = 3.1415926535897932384626433832795;
public static final int PI = 3.1415926535897932384626433832795;