Page 2 of 5
Re: Killing CPU
Posted: Thu Jun 25, 2009 12:03 pm
by _DS_
Yes, in the latest revision ai loops in monastery was fixed

Re: Killing CPU
Posted: Thu Jun 25, 2009 11:00 pm
by kain
ENG: You will do something? I was certainly rolled away before old audit, but it not an exit. You do new versions of a kernel, and pass I to them I can not, since in old a bug calling a processor overload.
RUS: Вы что-то делать будете? Я конечно откатился до старой ревизии, но это не выход. Вы делаете новые версии ядра, а перейти я на них не могу, т.к. в старой баг вызывающий перегрузку процессора.
Re: Killing CPU
Posted: Thu Jun 25, 2009 11:10 pm
by _DS_
RUS: Чукча не читатель, чукча писатель ? Вчера (уже позавчера) исправлено. Еще выкинуть ненужный onSpawn() и вообще будет отлично.
Re: Killing CPU
Posted: Fri Jun 26, 2009 3:14 pm
by kain
_DS_ wrote:RUS: Чукча не читатель, чукча писатель ? Вчера (уже позавчера) исправлено. Еще выкинуть ненужный onSpawn() и вообще будет отлично.
RUS: О_о Какая красота раз пишите по русски. Давайте объясню.
1) Ставишь ваш скрипт Monastery.java Идет перегруз по процессору как только туда попадаешь.
2) L2Attackable.java Работает неправильно. Если наносишь дебафф на моба, то он не агрится и вообще может не реагировать. Это происходит даже если дебафф прошел удачно. Агры могут вообще не обращать на тебя внимания, а после пары кругов вокруг моба он вдруг тебя замечает.
Вы хотите сказать что исправили? По Timeline изменений нет в этих файлах. Все остально на это никак не влияет.
Re: Killing CPU
Posted: Fri Jun 26, 2009 3:18 pm
by _DS_
[L3226], [DP6317]
Re: Killing CPU
Posted: Fri Jun 26, 2009 7:08 pm
by Edoo
_DS_ wrote:[L3226], [DP6317]
да, конечно... с агрессивностью вы наверно проблему решили.... а вот с нагрузкой на CP ? Процессор как нагружался на 100% так и нагружается... если ставить вашу "новую" систему AI... в чем причина столь большой нагрузки? Вы можете объяснить? То что в базе сервера находится сайт, отпадает сразу.. так как сайт находится совершенно на другом сервере и база у него своя. и еще... как только онлайн поднимается выше 200.. сервер начинает писать что то типо этого :
IOError: Удаленный хост принудительно разорвал существующее подключение
Client [Character: orange - Account: mbhzttpp - IP: xx.xxx.xxx.xxx] disconnected abnormally.
Client [Character: golubika - Account: mbhzttbd - IP: xx.xxx.xxx.xx] disconnected abnormally.
Client [Character: shq1o - Account: cslogdog - IP: xx.xxx.xxx.xx] disconnected abnormally.
чем это можно объяснить?
Заранее спасибо за ответ и вразумительное объяснение.....
Re: Killing CPU
Posted: Fri Jun 26, 2009 7:20 pm
by macdonald12
好主意,让我们都谈论不同的语言。我可以加入吗?
Re: Killing CPU
Posted: Fri Jun 26, 2009 9:18 pm
by Edoo
macdonald12 wrote:好主意,让我们都谈论不同的语言。我可以加入吗?
умно....

Re: Killing CPU
Posted: Sat Jun 27, 2009 2:56 am
by _DS_
Worksforme: online 400+ and cpu load 3-5% without sieges (E8200). Search problem elsewhere.
And use english please.
Re: Killing CPU
Posted: Sat Jun 27, 2009 4:11 pm
by nBd
migi-chan wrote:
Code: Select all
#============================================================## Thread Configuration ##============================================================## Extreme caution should be here, set to defaults if you do# not know what you are doing.# These could possibly hurt your servers performance, or improve # it drastically. ThreadPoolSizeEffects = 25ThreadPoolSizeGeneral = 32 #Default 2UrgentPacketThreadCoreSize = 5#Default 4GeneralPacketThreadCoreSize = 10#Default 4GeneralThreadCoreSize = 10 AiMaxThread = 10 #Packet LifeTime in milliseconds, 0 - disabled featurePacketLifeTime = 0 #Dead Lock Detector (a separate thread for detecting deadlocks)#For improved crash logs and automatic restart in deadlock case if enabled#Check interval is in secondsDeadLockDetector = FalseDeadLockCheckInterval = 20RestartOnDeadlock = False
;S
Just a small suggestion:
Use for all ThreadPools your Core Size. If you have 4 CPU Core's, proper config looks like this:
Code: Select all
ThreadPoolSizeEffects = 4ThreadPoolSizeGeneral = 4 #Default 2UrgentPacketThreadCoreSize = 4#Default 4GeneralPacketThreadCoreSize = 4#Default 4GeneralThreadCoreSize = 4 AiMaxThread = 4
More is useless. On 8 CPU Core's its 8 for all Values. Min is 2.

Re: Killing CPU
Posted: Sat Jun 27, 2009 5:05 pm
by JMD
And what if someone has 2?, He should put 2 even on where 4 is default?
Re: Killing CPU
Posted: Sun Jun 28, 2009 12:39 pm
by nBd
JMD wrote:And what if someone has 2?, He should put 2 even on where 4 is default?
As i said, ThreadPool should equal CPU Core Count. If its 2, try with 2. If you have only one Core, 2 should still be used. Iam running on 8 with 3k Online fine.

Re: Killing CPU
Posted: Sun Jun 28, 2009 12:41 pm
by _DS_
As i already said - this is more religious question

For me default values works good.
Big number of threads can help when some threads stopped or wait (due to poor programming, for example).
Re: Killing CPU
Posted: Sun Jun 28, 2009 12:43 pm
by janiii
when shutdowning server i got very high cpu usage for 5 minutes and i think i could wait forever till the server would really shut down. i think it is because of the fix [3206] .
Re: Killing CPU
Posted: Sun Jun 28, 2009 12:47 pm
by _DS_
Yes, this is tradelist save. Just wait until it finished.